تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۱۶
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۹۸۷۴
سرویس خبر : زمین شناسی
اسماعیلی مطرح کرد:

نهایی شدن نقشه راه معدن تا پایان سال جاری / تغییر و تصویب قوانین معدنی براساس نقشه است

می متالز - رییس فراکسیون معدن مجلس، گفت: حداقل تا پایان امسال باید نقشه راه معدن نهایی شود و به تایید کمیسیون صنایع و معادن برسد تا بخش معدن از ابتدای سال ۹۷ با نقشه راه به فعالیت خود ادامه دهد.
نهایی شدن نقشه راه معدن تا پایان سال جاری / تغییر و تصویب قوانین معدنی براساس نقشه است

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی با اشاره به نشست فرکسیون صنایع معدنی و کمیته معدن با آقای سرقینی، کرباسیان و خانم لک معاونان وزیر صنعت، گفت: در این نشست نقشه راه معدن ارائه شد و نمایندگان نظرات خود را بیان کرده و کمی و کاستی ها عنوان شد که در پایان جمع بندی این بود که نسخه ای از نقشه راه که در اختیار جمع حاضر قرار گرفت توسط هر یک از اعضاء بررسی و کارشناسی شود و اعضاء پیشنهادات خود را به صورت مکتوب ارئه دهند.

رییس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی، افزود: مقرر شد پس از ارائه پیشنهادات ایمیدرو به صورت مکتوب این نقطه نظرات را لحاظ کند که همه این اقدامات 12 روز زمان می برد، یعنی پیشنهادات و نقطه نظرات ظرف 10 روز به ایمیدرو ارائه می شود و ایمیدرو ظرف 2 روز نقطه نظرات را اعمال می کند و نسخه پیش نویس را برای اعضاء ارسال می کند.

 

بخش معدن از ابتدای سال 97 با نقشه راه به فعالیت خود ادامه می دهد


وی ادامه داد: ظرف 2 هفته آینده مجددا جلسه ای از سوی فراکسیون معدن برگزار می شود که احتمالا کار بررسی طی یک هفته به پایان نمی رسد و هر تعداد جلسه ای که موردنیاز است در هفته های متوالی برگزار می شود تا این پیش نویس نهایی شود.
نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه براساس آنچه که تصمیم گیری شده حداقل تا پایان امسال باید نقشه راه معدن نهایی شود و به تایید کمیسیون صنایع و معادن برسد، یادآور شد: در این نقشه راه باید نقطه نظرات سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد لحاظ شود تا بخش معدن از ابتدای سال 97 با نقشه راه به فعالیت خود ادامه دهد.

 

تمام فعالیت های معدنی بر اساس نقشه راه معدن متمرکز می شود


وی با اشاره به اینکه با مشخص شدن نقشه راه مجلس و کمیسیون صنایع اگر بخواهند قانونی را تصویب کرده و یا تغییر دهند از نقشه راه به عنوان سند بالادستی در بخش معدن استفاده می کنند، افزود: سازمان ایمیدرو و زمین شناسی و بخش حاکمیتی دولت نقشه راه را به عنوان سند اصلی و بالادستی خود دارند و تمام فعالیت ها بر این اساس متمرکز می شود.    
رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در جلسه آینده فراکسیون و کمیته معدن، تعدادی از فعالان بخش خصوصی در حوزه معدن و مدیر بخش صنعت و معدن سازمان برنامه و بودجه دعوت می شوند تا با حضور آنها برنامه و نقشه راه پخته ای تنظیم شود./

عناوین برگزیده