تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۱۵
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۹۸۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت و معدن خراسان جنوبی خبر داد:

سرمایه گذاری 196 میلیارد تومانی در حوزه استخراج و گواهی کشف معادن خراسان جنوبی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 196 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه استخراج و گواهی کشف معادن استان انجام شده است.
سرمایه گذاری 196 میلیارد تومانی در حوزه استخراج و گواهی کشف معادن خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، داود شهرکی سرمایه گذاری انجام شده در حوزه معادن استان را 195 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در 9 ماهه امسال 40 فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج سه میلیون و 90 هزار تن صادر شد که سرمایه گذاری انجام شده دراین حوزه 192 میلیارد و 800 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه اشتغال اسمی این تعداد پروانه بهره برداری 133 نفر بوده است، تصریح کرد: ظرفیت استخراج سالانه استان 16 میلیون تن است که در 9 ماهه امسال بیش از سه میلیون تن به این ظرفیت افزوده شد.

شهرکی ادامه داد: پروانه های بهره برداری صادر شده برای معادنی مانند آهن، باریت، خاک صنعتی، خاک نسوز، طلا و... است.

رییس سازمان صنعت و معدن خراسان جنوبی در ادامه از صدور 25 فقره گواهی کشف با ذخیره ای بالغ بر 11 میلیون و 266 هزار تن در این مدت خبر داد و گفت: با تایید 56 میلیون تن زغال سنگ که با انجام عملیات هنگام استخراج کشف شد، ذخیره گواهی کشف های معدنی استان به 67 میلیون و 700 هزار تن می رسد.

شهرکی افزود: گواهی کشف های صادر شده هم برای معادنی مانند مرمر، مرمریت، بنتونیت، خاک نسوز و... است.

وی سرمایه گذاری انجام شده در این حوزه را سه میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از ابتدای امسال 40 فقره پروانه اکتشاف برای عناصر فلزی، غیر فلزی و سنگ های تزیینی صادر شده است.

رییس سازمان صنعت و معدن خراسان جنوبی در پایان با اشاره به سه مرحله برگزاری مزایده برای 687 پروانه بهره برداری و اکتشاف در این مدت، گفت: با سه مرحله برگزاری مزایده سال قبل تعداد پروانه بهره برداری و اکتشاف به یک هزار و 127 فقره می رسد.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده