تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۳۹۱
کد خبر: ۹۹۲۷
سرویس خبر : انرژی

تقدیر رئیس هیات عامل ایمیدرو از ذوب آهن اصفهان به جهت کاهش مصرف آب و سودآوری

می متالز - دکتر مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو، دکتر محمود اسلامیان، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و جمعی از مسئولین کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی اصفهان به همراه فعالان بخش خصوصی با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن بازدید از خط تولید طی نشستی با مهندس صادقی مدیرعامل و دیگر مسئولین شرکت دیدار و گفتگو کردند.
تقدیر رئیس هیات عامل ایمیدرو از ذوب آهن اصفهان به جهت کاهش مصرف آب و سودآوری

به گزارش می متالز، دکتر کرباسیان با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم برای دومین بار در ذوب آهن اصفهان حضور یافته گفت: بر اساس گزارش عملکرد 9ماهه اول سال جاری ذوب آهن، بهبود شرایط محسوس است و به جهت این اقدامات باید از مدیران و کارکنان این شرکت تشکر و قدردانی نمود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مشکلات ذوب آهن به طور کامل حل نشده است و لذا همچنان باید از این شرکت که در حال گذار به شرایط مطلوب است، حمایت نمود.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو از جانب وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولین این وزارتخانه، قول همکاری کامل با ذوب آهن را داد و افزود: دکتر شریعتمداری که اولین سفر کاری خود را به ذوب آهن اصفهان انجام داد، هر هفته پیگیر شرایط این شرکت است.

دکتر کرباسیان، از هم پاشیدگی زنجیره فولاد در گذشته را یکی از معضلات این صنعت دانست که تا حدود بسیاری رفع شده است و افزود: ذوب آهن اصفهان از این زنجیره جدا مانده و باید این مشکل حل شود تا در تامین مواد اولیه این شرکت گشایش صورت گیرد.

وی از ذوب آهن اصفهان و همچنین فولاد مبارکه به جهت کاهش مصرف آب قدردانی نمود و افزود: کشور ما هم اینک با مشکل آب مواجه است که این مشکل در اصفهان هم وجود دارد اما به هیچ وجه صنعت در این زمینه مقصر نیست چون مصرف بسیار کمی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مشکلات کنونی رشد صنعت به ویژه صنعت فولاد کشور را عدم توسعه حمل و نقل ریلی کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که با ریل ذوب آهن، این امر محقق شود.

دکتر کرباسیان بهره گیری از مدیریت بخش خصوصی و مدیران باتجربه را بسیار مهم دانست و گفت: یکی از راهکارهای اصلی پیشرفت صنعت فولاد توجه به بخش مسکن و افزایش رونق در این بخش است.

دکتر محمود اسلامیان، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از فعالیت های مدیران و کارکنان ذوب آهن اصفهان که منجر به بهبود شرایط این شرکت شده است قدردانی کرد و گفت: بخش عمده ای از مشکلاتی که ذوب آهن اصفهان را به چالش کشید، ناشی از تصمیماتی است که به این شرکت تحمیل شد. جدا کردن فولاد سبا، راه اندازی کوره شماره 3 بدون پشتوانه مواد اولیه به ویژه کک، تغییر مکرر مدیران و مواردی از این دست هم توازن خط تولید این شرکت را مختل کرد و هم منجر به شرایط نامطلوب مالی شد.

وی که در رزومه کاری خود تجربه مدیرعاملی فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان را دارد گفت: تا سالهای متمادی ، صنعت فولاد کشور را با ذوب آهن می شناختند و پیشرفت دوباره این شرکت موجب امیدواری این صنعت است.

دکتر بهرام شکوری رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران نیز طی سخنانی در خصوص صادرات سنگ آهن با وجود نیاز فولادسازان داخلی گفت: تبدیل سنگ آهن به فولاد از صادرات خام آن، ارزش افزوده بیشتری دارد که تامین نیاز داخل در اولویت است و مازاد آن صادر می شود.

وی یکی دیگر از دلایل صادرات سنگ آهن را عدم توازن در زنجیره تامین فولاد دانست و افزود: مشکل ذوب آهن اصفهان در تامین مواد اولیه را مشکل خود می دانیم وبرای حل آن هرگونه اقدام و همکاری لازم را انجام می دهیم.

دکتر خوروش رئیس اتاق بازرگانی اصفهان طی سخنانی، هدف از برگزاری این نشست را رسیدگی به مشکلات ذوب آهن در تامین مواد اولیه و بیان مستقیم و از نزدیک این مشکلات به مسئولین ذکر کرد و گفت: ذوب آهن اصفهان در مسیر بهبود شرایط قرار گرفته است و امیدوارم با اخذ تصمیمات مناسب جهت حل مشکل تامین مواد اولیه این شرکت، پیشرفت و تحول ذوب آهن اصفهان را تسریع کنیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی مرتبط با اتاق بازرگانی اصفهان حاضر به مشارکت در حل این مشکل هستند افزود : تشکیل ستاد زنجیره فولاد یک اقدام بسیار مثبت و ارزنده از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت است و با یک عزم جدی در این ستاد می تو ان مشکل ذوب آهن در تامین مواد اولیه را حل نمود.

مهندس صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در ابتدای این نشست گزارشی از عملکرد 9 ماهه ذوب آهن اصفهان ارائه داد وگفت: این مجتمع عظیم صنعتی موفق شد در این مدت به سود دست یابد که تا پایان سال این سودآوری افزایش نیز می یابد. این امر از طریق مدیریت هزینه ها، توجه به صادرات، تعامل با بانک ها در جهت کاهش بهره وام های بانکی ، تقسیط آن و ... صورت گرفته است.

وی به برنامه های ذوب آهن اصفهان برای افزایش تولید و افزایش چشمگیر سودآوری در سال آینده اشاره کرد و گفت: این امر در گرو انجام حمایت های لازم است که مهمترین آن تامین سنگ آهن می باشد.

عناوین برگزیده