تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۱۶
بازدید: ۶۴۳
کد خبر: ۹۹۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر عامل فولاد غدیر نی ریز:

92درصد از نیروهای کارخانه آهن اسفنجی نی ریز بومی هستند

می متالز - مدیر عامل شرکت فولاد غدیر نی ریز گفت: 92درصد از نیروهای کارخانه آهن اسفنجی نی ریز بومی هستند.
92درصد از نیروهای کارخانه آهن اسفنجی نی ریز بومی هستند

به گزارش می متالز، علی رضا زاهدیان مدیر عامل شرکت فولاد غدیر نی ریز در یک نشست خبری با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر که پیش از برنامه افتتاحی صورت گرفت، ادامه داد و گفت: با کمک دانشگاه شیراز و با برگزاری آزمون و مصاحبه تخصصی اقدام به جدب نیرو کردیم به طوری که 92درصد از پرسنل شاغل در کارخانه بومی هستند که از این میزان، 80درصد از نی ریز جذب شده اند.وی کل نیروهای این شرکت را 240 نفر اعلام کرد. زاهدیان درباره فعال سازی پروژه یادآور شد: پروژه فولاد نی ریز طی سال های گذشته با ابتکار دکتر کرباسیان به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی، دوباره فعال شد.وی طی توافق صورت گرفته شرکت سرمایه گذاری غدیر مسوولیت 65درصد تامین سرمایه برعهده گرفت به طوری که در سال 92 وارد تکمیل پروژه اما برنامه عملیاتی آن از سال 93 عملیاتی شد. وی تاکید کرد: پس از این اقدامات، شاهد سرعت گرفتن روند اجرایی طرح شدیم.
زاهدیان پرد را تکنولوژی داخلی دانست که سبب افتخار متخصصان ایرانی شده است.
​وی درباره تامین مواد اولیه کارخانه اظهار داشت: تامین گندله این کارخانه از گل گهر انجام می شود که به سبب فاصله کم آن نوعی مزیت محسوب می شود. زاهدیان همچنین به ساخت بخش فولادسازی اشاره کرد و گفت: طی قراردادی با شرکت دانیلی داریم تاکنون 22درصد در بخش فولادسازی پیشرفت حاصل شده و تاکنون 1200 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

 

مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر: تامین کنندگان تجهیزات بومی هستند

محمد طالبی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر نیز در این نشست خبری اظهار داشت: تکنولوژی تولید آهن اسفنجی در این کارخانه بومی است 90درصد از شرکت های تامین کننده تجهیزات کارخانه، بومی هستند.

وی در عین حال گفت: در بخش ها و صنایعی که پتانسیل توسعه داریم با خلا دانش فنی مواجه هستیم.

طالبی همچنین گفت: مشارکت بخش خصوصی در دستیابی به اهداف اقتصادی، کاهش تصدی گری دولت و اشتغال زایی برای جوانان نقاط مختلف کشور از اهداف توسعه صنایع معدنی محسوب می شود.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده