تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۴:۵۰
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۹۹۷۳
رئیس هیئت عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران اعلام کرد:

آمادگی ایدرو برای همکاری با شرکت های دانش بنیان در جهت بهره گیری از تکنولوژی بلاک چین (زنجیره بلوکی)

می متالز - منصور معظمی خاطر نشان کرد: با توجه به کارکردهای جدید زنجیره بلوکی و استقبال بزرگترین بنگاه های حوزه تکنولوژی اطلاعات از این تکنولوژی، انتظار می رود بین ۲۰ تا ۳۰ حوزه کاربردی تکنولوژی زنجیره بلوکی در طی سال ۲۰۱۸ تست شده و ۱۰ تا ۲۰ حوزه تجاری موفق از بین آنها تا اواخر سال ۲۰۲۰ گسترش پیدا کند.
آمادگی ایدرو برای همکاری با شرکت های دانش بنیان در جهت بهره گیری از تکنولوژی بلاک چین (زنجیره بلوکی)

به گزارش می متالز، رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه تکنولوژی زنجیره بلوکی حوزه های گسترده ای از زندگی روزمره بشری و شیوه رایج در کسب و کارهای مختلف را به صورت بنیادین تغییر خواهد داد، تصریح کرد: زنجیره بلوکی طی ۳ تا ۵ سال آینده بر گستره ای از صنایع و در عرصه های مختلف مالی،‌ اقتصادی و تجاری،‌ تاثیر قابل توجهی بر جای خواهد گذاشت.

منصور معظمی خاطر نشان کرد: با توجه به کارکردهای جدید زنجیره بلوکی و استقبال بزرگترین بنگاه های حوزه تکنولوژی اطلاعات از این تکنولوژی، انتظار می رود بین ۲۰ تا ۳۰ حوزه کاربردی تکنولوژی زنجیره بلوکی در طی سال ۲۰۱۸ تست شده و ۱۰ تا ۲۰ حوزه تجاری موفق از بین آنها تا اواخر سال ۲۰۲۰ گسترش پیدا کند.

رئیس هیات عامل ایدرو افزود: کسب و کارهای به بلوغ رسیده با استفاده از این تکنولوژی ها در حال حاضر وارد بازار شده و بیش از صد راه حل مبتنی بر زنجیره بلوکی شناسایی شده است. وی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از سازمان ها و شرکت ها در این حوزه مطالعاتی را انجام دادند که از ان جمله می توان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌شورای عالی فضای مجازی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نام برد.

معظمی با اشاره به ماهیت و پیچیدگی ابعاد تکنولوژیک و شناخت جهت گیری های جهانی توسعه تکنولوژی تصریح کرد: بهره گیری مناسب از این تکنولوژی ها در سیاست گذاری ها، طراحی و تدوین برنامه های توسعه ای و شکل دهی مشارکت های بین المللی ضرورت دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به ماهیت و ابعاد تکنولوژیک، ایدرو ‌آمادگی دارد تا به عنوان سرمایه گذاری در توسعه راه حل های کاربردی با مشارکت شرکت های دانش بنیان و نوپا (استارتاپ ها) و استفاده از تجارب بین المللی، ایفای نقش کند.

عناوین برگزیده